فرمانده انتظامی مراغه گفت: فردی که چند گروه خلاف عفت و اخلاق عمومی در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را

فرمانده انتظامی مراغه گفت: فردی که چند گروه خلاف عفت و اخلاق عمومی در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه راه‌اندازی و آنها را مدیریت می‌کرد در مراغه شناسایی و دستگیر شد.

خبرگزاری فارس: مجرم شبکه‌های اجتماعی مراغه دستگیر شد
 

سهراب رحیم‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یک شبکه اجتماعی تلفن همراه به نام تلگرام فردی اقدام به راه‌اندازی و اداره گروه خلاف عفت و اخلاق عمومی کرده و در این خصوص اقدام به جذب 200 نفر عضو در گروه مذکور کرده بود.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پس از اخذ دستورات قضایی، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی، علمی و فنی مشخص شد ایجاد کننده گروه مذکور فردی مشخص است که در شبکه‌های اجتماعی دیگر تلفن همراه نیز فعالیت دارد.

فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: با روش‌های مهندسی اجتماعی و دیگر روش‌های علمی و تخصصی برخی از مشخصات شخصی از جمله نام مستعار متهم کشف و در شبکه‌های اجتماعی دیگری از جمله وایبر تصویری از متهم استخراج شد که با عکس بارگذاری شده در شبکه تلگرام همخوانی داشت.

وی اظهار داشت: در یک عملیات غافلگیرانه متهم مذکور به هویت معلوم به همراه ادله دیجیتال از جمله گوشی موبایل شناسایی و دستگیر شد.

رحیم‌زاده با بیان اینکه متهم در مواجهه و رویارویی با ادله و مدارک در همان ابتدای تحقیقات و بازجویی راهی جز اقرار نیافته و به بزه خود معترف و هدف از آن را صرفاً سرگرمی و وقت‌گذرانی اعلام کرد.

این مسئول به همشهریان عزیز توصیه کرد به هیچ عنوان تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه بارگذاری نکنند چون احتمال مفقودی و دسترسی افراد ناباب به این تصاویر وجود دارد و از طرفی بارگذاری تصاویر و مطالب در شبکه‌های اجتماعی حتی با رعایت اصول محرمانگی به منزله افشای اطلاعات و تصاویر خصوصی است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, | 18:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |